Vinilo medžioklės sezonas

Nėra intymesnio būdo mėgautis muzikos įrašais kaip vinilinės plokštelės ir patefonas (vinilinių plokštelių grotuvas). Šiandien, išmaniųjų skaitmeninių technologijų amžiuje, analoginis muzikos įrašų atkūrimo formatas tapo tikra virtualiųjų pramogų priešingybe. Jis yra tai, kas tikra, ką galima paliesti ir pajausti. Mėgautis nuoširdžiu bendravimu. Paskęsti muzikoje. Klausantis senų vinilinių plokštelių (išleistų iki 1980 m.), neretai apima jausmas, tarytum muzikos atlikėjai groja ir dainuoja asmeniškai jums.

Vinilinės plokštelės tinka nebent guzikų gamybai arba sienų dekoracijoms.

Kas verčia taip nekęsti muzikos, įrašytos milijonuose vinilinių plokštelių, niekinti milijonus melomanų, klausančių muzikos per patefonus? Ne visada plaukiant prieš srovę gali atsiirti prie kažko naujo, įdomaus ar originalaus. Kartais gali likti ir be kelnių, parodyti, kad turi ir gali gerokai mažiau, nei skelbeisi pajėgiantis.

Apskritai tarp garso technikos žinovų, gerbėjų ar paprastų vartotojų nesvetimos aistros, intrigos, abejonės ir baimės (pvz., būti apgautam ar nesuprastam) – viskas kaip muzikoje.

Muzikos įrašai tokie pat svarbūs kaip garso atkūrimo technika, ir atvirkščiai. Kuo kokybiškesnė namų garso sistema, tuo aiškiau girdimi muzikos įrašų kokybės skirtumai.

Taigi grįžtu prie to, nuo ko pradėjau. Atkuriamas garsas iš vinilinės plokštelės gali skambėti labai tikroviškai, taip realistiškai, tarytum gyvo garso koncerte. Tačiau… Pirmiausia skiriasi vinilinių plokštelių įrašų kokybė (kaip ir kur įrašyta, kelintas tai presas, naudotos plokštelės būklė ir t. t.). Abstrakčiai kalbant, dalis vinilo buvo rašomas, kur papuola, kaip papuola ir kt. Ne taip dažnai džiugina ir šiuolaikiniai įrašai. Jei lygintume vinilines plokšteles ir CD pagal tenkinančios kokybės įrašus, kompaktiniai diskai lenktų vinilą turbūt dešimtis kartų. Tačiau ir vėl sakau „tačiau“. Geros vinilinės plokštės – per didelis malonumas, kad atsisakytume jų medžioklės. O ir pats procesas laikant plokštelę rankose, dedant ant patefono ir stebint, kaip ji sukasi, gali būti svaiginančiai malonus. Juolab kad visada tai bus tikresnis prisilietimas prie muzikos įrašų istorijos.

„VPI Titan“ su dviem garso ėmikliais

Prakalbęs apie vinilinių plokštelių grotuvus (patefonus), pirmiausia norėčiau pacituoti vieną pažįstamą: „Norint geriau pažinti patefoną, reikia su juo gyventi kiekvieną dieną.“ Tai techniškai gana sudėtingas ir subtilus įrenginys, tad norint jį tinkamai sureguliuoti (pagal savo poreikius) reikia turėti ne tik žinių, bet ir įgūdžių.

Ne ką lengviau prižiūrėti šį įrenginį. Ne kartą teko matyti nulaužtas galvutės adatas. Gan dažnai toks nelaimingas atsitikimas nutinka valant dulkes šluoste. O jei galvutės adatą už keletą tūkstančių eurų nulaužia kambarių tvarkytoja?

Aš vinilinių plokštelių grotuvus skirstau į labai gražius ir gerai atkuriančius muziką. Dažniausiai kuo įspūdingiau atrodo patefonas, kuo didesnis jo būgnas ir kuo daugiau metalo, tuo paprasčiau ir steriliau jis skamba, na, kaip MP3 grotuvas, taip šiuolaikiškai. Tikrai ne kartą teko matyti eksperimentus, kai ultramoderniai atrodantis patefonas, kainuojantis dešimtis tūkstančių eurų, atkuria vinilą prasčiau nei 300–400 eurų atsieinantys „Rega“, „Pro-Jet“ ar net „Audio-Technica“ aparatai. Aišku, tai tik mano nuomonė.

Kita vertus, neapsiimčiau patarinėti, kokį vinilinių plokštelių grotuvą pirkti. Kuo geresnės kokybės ieškome, tuo daugiau kintamųjų: patefono pagrindas (turntable), garso ėmiklis (tonearm), galvutė (jei MC tipo, tai svarbu ir transformatorius), korekcinis stiprintuvas (fonokorektorius) ir t. t.

Kaip pavyzdį, kokie sudėtingi įrenginiai gali būti patefonai, noriu parodyti amerikiečių bendrovės „VPI Industries Inc“ aparatą „VPI Titan“ su dviem arba net trimis garso ėmikliais. Šio modelio kaina prasideda nuo 75 000 eurų.

Bendrovė „VPI Industries Inc“ projektuoja ir gamina patefonus beveik 40 metų (nuo 1978-ųjų) ir nei karto nebuvo nutraukusi ar sustabdžiusi gamybos. Jų patefonų asortimentas ganėtinai platus: nuo paprastesnių modelių už prieinamą kainą iki priskiriamų „ultra High End“ kategorijai. Beje, ši įmonė itin didžiuojasi, kad beveik visos grotuvų dalys gaminamos Amerikoje. Importuojami tik mikroliftai garso ėmikliams JMW. Beje, VPI patefonuose dažniausia naudojamos  amerikietiškos galvutės GRADO.

Pasikartosiu: bendrovė „VPI Industries Inc“ vinilinių plokštelių grotuvus gamina 40 metų: ne 5, ne 10, o 40.

Laikui nepavaldūs bendrovės „VPI Industries Inc“ vinilinių plokštelių grotuvai

One Comment

  • Matas_Š parašė:

    Labai malonu, kad puslapis atsigavo ir yra naujinamas pastoviai. Sekmes jum ir au nekantrumu lauksiu nauju straipsniu ir apzvalgu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 47 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Cambridge Audio EDGE NQ

Labai geras tinklo grotuvas – Cambridge Audio EDGE NQ. Išties geras, juolab kad kokybiškų tokio...