Svečiuose pas AudioSolutions

Prieš išbandydamas kažką nauja, aš linkęs tikėtis paties blogiausio. Turbūt per dažnai teko nagus atkąsti dėl iš pirmo žvilgsnio puikių dalykų. Kita vertus, visada smagu mėgautis netikėtais būties viražais.

Esu prasitaręs, kad po apsilankymo Vilniuje įsikūrusioje „AudioSolutions“ gamykloje man pasidingojo, jog ten mane apgavo, lyg maišu apmovė. Tad jau laikas atskleisti, ką reiškė ši užuomina. Taip jau nutiko, kad lietuviškų garso kolonėlių „AudioSolutions Vantage S“ perklausoje mane apniko abejonės – tai per gerai, kad būtų tiesa. Išsamiau apie „AudioSolutions“ gaminius parašysiu tik tuomet, kai jų kolonėles išbandysiu pažįstamoje teritorijoje. Nepasitikiu aš gamintojo organizuotų perklausų rezultatais, nei tuo, ką matau ir girdžiu parodose. Tad šįsyk norisi išskirti tai, kaip įmonės „AudioSolutions“ galva Gediminas Gaidelis man pristatė savo veiklą. Neslėpsiu, mane papirko Gedimino atvirumas, na, dar ta termogertuvė (reikia kažkaip atsidėkoti už dovaną).

Gediminas Gaidelis su žmona Audre.

Pirmiausia norisi parodyti pagarbą žmogui, kuris žino savo nuveiktų darbų vertę, tačiau tuo nesipuikuoja, o kalba apie tai, kiek daug dar turi nuveikti. Antra, knieti paminėti, kad turbūt tai nutiko pirmą kartą mano praktikoje. Įprastai gamintojai itin jautriai reaguoja į kritiką. Tad ir šįkart bandžiau labai atsargiai išsakyti savo pastabas, nepastebimai pabarstyti keletą kritikos dyglių. Tačiau, tik pradėdavau regzti sakinį, Gediminas Gaidelis pratęsdavo mano mintį: taip, jis žino, jog kai kas galėtų būti geriau, kai kas jau sprendžiama.

Taip jau nutiko, kad mano artimesnė pažintis su įmonės „AudioSolutions“ produkcija prasidėjo nuo „Vantage S“ modelio, priklausančio aukštesnei kainų pakopai („Vantage S“ kaina apie 36 tūkst. eurų). Šio segmento garso atkūrimo įrangai gan paprasta rasti trūkumų – visada galima teigti, kad kaina neatitinka kokybės. Didžiausius skeptikus galiu nuraminti tik tuo, kad „AudioSolutions“ garso kolonėlių modelių gama prasideda nuo 1 tūkst. eurų (daugiau informacijos http://www.audiosolutions.lt/products). Tad jūsų valia rinktis. Mano galva, išties yra už ką mokėti.

„AudioSolutions Overture O202B“ garso kolonėlės.

„AudioSolutions“ gamyklos patalpose įrengtame perklausų kambaryje klausydamas „Vantage S“ garso kolonėlių, išties turėjau kuo stebėtis. Net įsismelkė abejonė, ar tikrai esu Lietuvoje. Labai jau skyrėsi emocinė aplinka, palyginti su ankstesnėmis tautinės produkcijos perklausomis. Na, nieks ant nieko nepyksta, jokių nuoskaudų ar nusiskundimų. Tokia nevaržoma kūrybinė aplinka leido labiau atsiverti girdimiems garsams, įsiaudrinti fantazijai. Akimirką pajutau, kaip garso kolonėlės siurbia mano dėmesį. Jų atkuriami galingi žemieji dažniai virsta masyviu fundamentu, nuo kuriuo garsai tvirtai atsispiria, stiebiasi ir dideliu greičiu kyla aukštyn į neaprėpiamą muzikos pasaulį.

Tiesa, klausantis „Vantage S“ kolonėlių, reikėjo šiek tiek pasididinti fantazijos srautą, eliminuoti iš garso trakto prijungtos elektronikos įtaką. Kitaip tariant, pafantazuoti, kaip skambėtų, jei prie „Vantage S“ kolonėlių būtų prijungti atitinkamo lygio garso stiprintuvai ir garso šaltis. Žinot, „Cambridge Audio“ CD grotuvas bei D klasės savadarbiai stiprintuvai man krito iš konteksto. Galvoju, kad būtent dėl jų klausantis kolonėlių atkuriamų žemųjų dažnių, trūko garsų raiškos, norėjosi atviresnio ir energingesnio skambesio. Manau, turiu pakankamai patirties, kad įžvelgčiau atskirų komponentų įtaką garso atkūrimo sistemai, kitaip tariant, atskirčiau grūdus nuo pelų.

Įmonės „AudioSolutions“ perklausų kambarys su „Vantage S“ garso kolonėlėmis.

Norint tinkamai įvertinti gaminį, reikia jį palyginti su kažkuo kitu: geresniu ar blogesniu, o gal tiesiog panašios kokybės. Po pirmos garso kolonėlių „AudioSolutions Vantage S“ perklausos paskelbsiu labai įžūlų pareiškimą: pagal garso atkūrimo formatą ir prigimtį „AudioSolutions“ gaminius statyčiau greta „Sonus Faber“ produkcijos, ir ne tik. Jeigu man reiktų rinktis panašiai kainuojančias šių dviejų gamintojų kolonėles, aš tikriausiai pasirinkčiau lietuviškąsias „AudioSolutions“. Juolab kad gamintojas po ranka. Nėra nuotaikos, atrodo, kad neskamba, bus kam tiesiai į akis išsakyti savo priekaištus.

Dabar apie tai, kas man šiame nuotykyje buvo įsimintiniausia. Vėl grįžtu prie minėtos „Vantage S“ kolonėlių perklausos. Ir vėl mintį pradėsiu nuo ankstesnės negatyvios patirties. Taip jau susiklostė, kad garso technikos perklausose dažnai jaučiuosi mulkinamas. Gamintojai arba pardavėjai įprastai bando slėpti trūkumus arba paryškinti privalumus, naudodami tam tikrus muzikos įrašus. Tuomet man darosi liūdna, nes tai daug kartų girdėta ir matyta. Tokių manipuliacijoms skirtų įrašų – vos kelios dešimtys. Ir kaskart tas pats per tą patį. Bet ne šįsyk. Teko įsitikinti, kad Gediminas Gaidelis per perklausas netausoja savo gaminių. Man svečiuojantis jis leido tokius drąsius muzikos kūrinius, jog atrodė, kad „Vantage S“ kolonėlės tuoj pravirks. Be jokio gailesčio. Tai sulaukė dar audringesnio mano pritarimo, nes visus naudotus kūrinius aš žinau kaip savo penkis pirštus, todėl suprantu, kad jie, taip sakant, buvo ant ribos, ir bet kurią akimirką galėjo atskleisti stereosistemos trūkumus. Tiesa, aš nesusilaikiau, įsiūliau paleisti mano atsineštus CD, tarp kurių buvo RATM („Rage Against The Machine“), The White Stripes („Elephant“) ir atlikėjos Diamandos Galas albumas „The Singer“. Pavyzdžiui, jei pavyksta išklausyti visą Diamandos Galas kūrinį „Were You There When They Crucified My Lord“, vadinasi, garso kolonėlės mažų mažiausiai vertos dėmesio. Kad ir ką sakyčiau ir rašyčiau, patyriau gerokai daugiau, nei tikėjausi. Nekelsiu šių kolonėlių ant altoriaus ir neteigsiu, kad viskas buvo tobula, bet pripažinsiu, jog einama teisinga kryptimi ir labai sparčiai.

Ekspozicijoje – „AudioSolutions“ garso kolonėlės.

Įmonė „AudioSolutions“ įvairiose pasaulinėse garso technikos parodose rodo savo produkciją ir garsina Lietuvą. Tai – Vokietijos „Munich High End Show“ ir „Deutschen HiFi Tage“, Prancūzijos „Paris Hi-Fi Show“, Nyderlandų „X-Fi Audio Show“, Graikijos „HXOS Eikona Show“, Italijos „Milano Show“, Lenkijos „Audio Video Show“, Kroatijos „Too Loud Fest“, Rusijos MHES ir „Moscow Hi-Fi & High End Show“, Filipinų „Manila Show“, Indonezijos „IHEAC Show“, Taivano „Taipei Audio And Anrts Show“. Taip pat nuolat dalyvauja Kinijos parodose: „Shantou Show“, „Xiamen Show“, „Hong-Kong show“, „Guagzhou AV Fair“, „Chengdu High End Show“, „Shanghai High End Show ir Beijing Hi-Fi Show“ ir t. t.

Ekspozicijoje – „AudioSolutions“ garso kolonėlės.

Gediminas Gaidelis su žmona Audre.

„AudioSolutions“ garso kolonėlių pasaulinį pripažinimą rodo ir gauti apdovanojimai, tarp kurių vokiečių žurnalo „Fair Audio“ prizas „Product of the Year“, kanadiečių žurnalo „SoundStage! Hi-Fi“ apdovanojimas „Best of High End“, Kinijoje įtakingiausias garso ir vaizdo technikos žurnalas „Super AV“ skyrė net keliems „AudioSolutions“ modeliams apdovanojimus kaip geriausiems savo klasės gaminiams ir t. t. Taip pat įvairių šalių žurnaluose galima rasti tokias nominacijas kaip „Editors Choice“ ir pan.

Garsaus graikų fotografo John Kotsidis namų garso sistema su „AudioSolutions Rhapsody 200“ garso kolonėlėmis.

Visgi Gediminui Gaideliui didžiausias jo darbų įvertinimas yra „6moons“ žurnalo savininko Srajano Ebaeno poelgis: po „AudioSolutions Rhapsody 200“ kolonėlių testo, Ebaenas jas įsigijo savo referencinei stereosistemai. Tai nutiko tuo metu, kai „AudioSolutions“ tik pradėjo eksportuoti savo gaminius į užsienį. Dabar „AudioSolutions“ garso kolonėlėmis prekiaujama 11-oje šalių, o kiekvienoje valstybėje vidutiniškai yra po 5 įgaliotuosius prekybos atstovus.

Surašęs visą šią informaciją, panūdau Gediminą Gaidelį karūnuoti Lietuvos akustikos karaliumi. Šia iškilminga gaida užbaigiu savo traktatą apie lietuviškų garso kolonėlių gamintoją „AudioSolutions“.

 

„AudioSolutions Overture O205F“

„AudioSolutions Vantage Anniversary series“

„AudioSolutions“ gamykloje:

 

P. S.

Gediminas Gaidelis paminėjo, kad nenorėtų veltis į lietuviškos audiofilijos intrigas. Maloniai paprašė ir aš sutikau. Nors šįkart, kaip niekad iki šiol, buvo palanki tema parodyti, kas ko išties vertas. Pažadas yra pažadas. Tad naujų personažų Dėdės Pūlinio ir jo Pusbrolio Itto (filmo „Adamsų šeimynėlė“ motyvais) pristatymą perkėliau į kitą rašinį (bus netrukus). Užsiminsiu tik tiek, kad vienas jų yra tikras lietuviškos audiofilų bendrovės pūlinys, o kito mintys labai gauruotos, nes kalba ir rašo kaip per sapną.

2 Comments

  • Vaidas parašė:

    Teko apsilankyti pas Gediminą dirbtuvėse. Einant per duris, pamenu, kukliai pristatė- kol kas tik tokios, bet stengiamės pasivyti europietišką lygį (pačių dirbtuvių). O aš bežiūrint galvojau- čia tai lygis, įpač žinant lietuvių perkamąją galią ir biudžetus skirtus audio aparatūrai. Labai džiaugiuosiu, kad mūsų tautietis įžengė jau ir į tarptautinius vandenis. Jei skaitysite šiuos komentarus, linkiu Jums kuo didžiausios sėkmės.

  • M.V parašė:

    Gražus marketinginis straipsnis. Well done.
    Norėtūsi, kad būtų paimtas kūrinys ir išanalizuotas per kolonėlių skambesio prizmę kaip tai daro tas ptas 6moon.
    Tuomet galima tokį pat kūrinį pasileisti namie ir bandyt įsivaizduoti kaip skambėjo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 47 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Cambridge Audio EDGE NQ

Labai geras tinklo grotuvas – Cambridge Audio EDGE NQ. Išties geras, juolab kad kokybiškų tokio...