Penktasis elementas ir aštuntasis pasaulio stebuklas…

Yra tokia vieta žemėje, kur penktasis elementas su aštuntuoju pasaulio stebuklu sujungti Odino syvais. Ten vyksta neįtikėtini dalykai: dabartis susipina su praeitimi, atgimsta užmarštin nuklydę muzikos garsai, atveriami keliai į iškiliausių kompozitorių mintis, muzikos atlikėjų emocijas ir didžiųjų koncertų salių dvasios pažinimą. Čia galima išmokti ne tik klausyti, bet ir… matyti muziką.

Tai ne skandinaviškos mitologijos fragmentas. Ir aš rašydamas šias eilutes nevartojau jokių svaigalų, galinčių sukelti haliucinacijas.

Paaiškinimas:

Penktasis elementas„Audio Note The Fifth Element“ (lempinis skaitmeninio į analoginį signalo keitiklis).

Aštuntasis pasaulio stebuklas – „Ayre KX-R“ (stiprintuvas, kurį, vienas įtakingiausių garso technikos apžvalgininkų Wesas Phillipsas žurnale „Stereophile“ pavadino 8-uoju pasaulio stebuklu).

Odino syvai„Nordost Odin Supreme Reference“ (jungiamieji kolonėlių, tarpblokiniai ir maitinimo kabeliai).

Šie įrenginiai ir kabeliai yra labai ypatingos audiosistemos komponentai, kurią daugelį metų tobulina kaunietis verslininkas Algirdas Mažeika.

Pirmame plane matome monofoninius galios stiprintuvus „Ayre MX-R“.

Didelės raiškos muzikos įrašams atkurti naudojamas papildomas garso šaltinis – SAK „NEM DAC 1394“ ir specialus audiofilinis kompiuteris (matome nuotraukos apačioje).

Pagrindiniame plane – SAK „Audio Note The Fifth Element“, CD leistuvas „Audio Note CDT Five“ ir priešstiprintuvis „Ayre KX-R“.

Milimetro tikslumu

Kai kam High End klasės įranga, skirta muzikai atkurti gyvenamosiose patalpose, gali atrodyti kaip utopija. Aprašomai audiosistemai naudojamos garso kolonėlės „Focal Stella Utopia EM“. Jas žurnalas „The Absolute Sound“ (autoritetingas ir įtakingas) išrinko „2011 metų produktu“ ir geriausiomis kategorijos COST-NO-OBJECT kolonėlėmis. Šioms kolonėlėms skirti keturi monofoniniai galios stiprintuvai (monoblokai) „Ayre MX-R“.

Iš pirmo žvilgsnio galima pamanyti, kad čia tiesiog surinkti geriausi iš geriausių ir sujungti į bendrą audiosistemą. Tiesa ta, kad kiekvienas iš komponentų buvo atrenkami labai kruopščiai, derinami tarpusavyje, bandomi ir t. t., o nenutrūkstami eksperimentai su įvairia garso technika ir garso atkūrimu trunka jau daugiau nei 20 metų. Šiam tikslui buvo specialiai įrengtas perklausos kambarys (pastatytas priestatas), kurio visi paviršiai (sienos, lubos) nelygiagretūs vieni su kitais ir t. t. Konsultavo ir projektavo garsūs akustikos specialistai. Beje, šių patalpų šeimininkui teko dar ne kartą pačiam pertvarkyti kambarį, kad jo akustinės savybės kuo mažiau trukdytų muzikos skambesiui. Galima teigti, kad čia akustikos ir garso atkūrimo parametrai nuolat derinami milimetro tikslumu.

Kam visa tai

Pirmiausia – tai savojo garso paieškos ir noras atkurti kuo daugiau muzikinių įrašų informacijos.

Nemažai melomanų linkę pasitenkinti vadinamuoju „nedidelės raiškos plokščiu garsu“ ir mieliau renkasi tuos kūrinius, kurių melodijos asocijuojasi su tam tikra asmenine patirtimi bei išgyvenimais. Trumpiau tariant – muzika jiems yra kaip priemonė savo prisiminimams atkurti, o įrašus jie vertina per savo patirties prizmę.

Su tinkamai suderinta didelės raiškos garso technika iš įrašo galima „ištraukti“ nenusakomai daugiau informacijos, leidžiančios suvokti, ką kurdamas galvoje turėjo kompozitorius, kaip muzikos kūrinį išgyveno atlikėjas ir t. t.

Perlipti per save – muzikos garsus priimti kaip visiškai naują patirtį, nelyginant su tuo, ką mes laikome savo atminties ir jausmų stalčiuose. Naudojant specialiai įrengtą patalpą ir tiksliai suderintą High End įrangą,galima plėsti žinias ir kaupti patirtį garso atkūrimo technikos srityje.

Akustinės kolonėlės su valdomu elektromagnetu žemadažniam garsiakalbiui – „Focal Stella Utopia EM.

High End garso studija

Tai, ką matote nuotraukose, galima vadinti High End garso studija, kurioje nuolat vyksta eksperimentai su įvairiausia garso atkūrimo įranga ir audiofiliniais komponentais. Greta įprastinės aparatūros (garso šaltinių, stiprintuvų ir garso kolonėlių) išbandomi įvairiausi jungiamieji laidai, maitinimo kabeliai, filtrai, taip pat įvairiausi, net ir itin egzotiški priedai, skirti garso atkūrimui pagerinti. Pavyzdžiui, tą dieną, kurią darytos šios nuotraukos, klausėmės, kokį poveikį garsui daro maitinimo kabeliai „Cardas Beyond Power“ ir „Cardas Clear“ tarpblokiniai XLR kabeliai.

Visi eksperimentai vyksta antiinžineriniu būdu – jokių matavimo prietaisų, tik pasikliaujant savo ausimis (tiksliau – smegenimis, nes jos įvertina informacija), sukaupta perklausų patirtimi ir pasitikėjimu eksperimente dalyvaujančiais bendraminčiais.

Kol kas visi eksperimentai atliekami už uždarų durų, tačiau artimiausiu metu žadama svarstyti galimybė steigti klubą. Beje, apie jau įvykusius ir būsimus eksperimentų rezultatus bus rašoma ir www.e-studio.lt puslapiuose (jau kuriamas ir derinamas informacijos pateikimo formatas).

Suintrigavo lietuviški maitinimo kabeliai „LessLoss DFPC Referente“.

Tenka daug kartų jungti ir atjungti, kol atpažįstami kabelių skirtumai, savybės bei privalumai.

Stereofoninio garso projektoriai

Didelės raiškos High End audiosistemą vadinčiau stereofoninio garso projektoriais, kuriais galima sukurti trimatę projekciją, tikroviškumu beveik prilygstančią gyvojo garso koncertui pagal garso šaltinių (muzikos atlikėjų) išdėstymą erdvėje (kitaip tariant – lokalizaciją). Tačiau tokiam efektui pasiekti neužtenka vien tam tinkamos įrangos – ją reikia tiksliai suderinti. Svarbu ir tai, kaip klausomasi garso. Stereofoninę garso projekciją galima palyginti su vaizdo stereograma. Tik įdėmiau įsižiūrėjus galima pamatyti erdvinį vaizdą, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip pilki taškai ant balto popieriaus lapo.

Stereograma. Ar matote trimatį vaizdą. Pabandykite žiūrėti ne į, bet priešais piešinį.

Taigi, muzikos galima ne tik klausytis, bet ir ją matyti – pajusti, kaip ji sklinda erdvėje.

High End garso studijos audiosistema

Garso šaltinis:

CD leistuvas – „Audio Note CDT Five“ (numatyta keisti į „Audio Note CDT Six“)

SAK (skaitmeninis-analoginis keitiklis) – „Audio Note The Fifth Element“

Garso stiprintuvai:

Priešstiprintuvis – „Ayre KX-R“

Galios stiprintuvai – „Ayre MX-R“ (4 x monoblokai)

Garso kolonėlės: „Focal Stella Utopia EM“

Jungiamieji kabeliai:

Garso kolonėlių – „Nordost Odin“

Tarpblokiniai stiprintuvams (XLR) – „Nordost Odin“

Tarpblokiniai iš garso šaltinio (RCA) – „Audio Note SOOTTO“ ir „LessLoss Anchorwave RCA“

Skaitmeniniai – „Nordost Odin“ ir „Siltech Royal Signature Golden Fire“

Maitinimo kabeliai: „Nordost Odin“, „Siltech Ruby Double Crown“, „LessLoss DFPC Referente“ ir „Cardas Beyond Power“

Maitinimo skirstytuvai: „Quantum QRT Qb 8“ * 2

Tai ne betvarkė, tai harmonija!

„Audio Note The Fifth Element“ iš labai arti.

Spėkite, ką čia matome?

Po bandymų pora „Cardas Beyond Power“ maitinimo kabelių liko audiosistemoje. Pritaikyta ir patobulinta!

There are no comments yet

Why not be the first

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 47 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Cambridge Audio EDGE NQ

Labai geras tinklo grotuvas – Cambridge Audio EDGE NQ. Išties geras, juolab kad kokybiškų tokio...