Kaip lietuviai Miuncheną užkariavo

Sakoma, kad trečias kartas nemeluoja. Žinau, jog ir anksčiau buvau teisus, bet šįkart paskelbsiu nenuginčijamą tiesą. Pagaliau, na, pagaliau lietuviams pavyko sukonstruoti garso kolonėles, konkurencingas pasaulyje oficialiai šlovinamų gamintojų kūriniams.

Liaudies išmintis byloja, kad pranašu savame krašte nebūsi. Tad nenuostabu, kad lietuvių bendrovės „AudioSolutions“ atstovams pirmą kartą rankas paspaudžiau tik šiemet Miunchene vykusioje parodoje „High End 2017“. Pakako išklausyti kelis muzikinius kūrinius, kad suvokčiau – taip, tai tos vienintelės. Ne „Nid’ kos“, ne lentos, grabai ar kitokie stalių ir drožėjų tvariniai. Manyčiau, jog „AudioSolutions“ naujausių gaminių serija „Vantage Concept“* įtvirtino Lietuvą kaip šiuolaikiškų garso sistemų kūrėją. Kaip minėjau, pirmoje perklausoje išgirdau tik kelis kūrinius, tačiau jie buvo atrinkti taip, kad atskleistų akustinės sistemos (AS) įvairiapusiškumą. Tai pirmas ženklas, jog viskas gerai ir su kolonėlėmis, ir su jų gamintoju.

Lietuvoje sukurtos ir pagamintos garso kolonėlės „AudioSolutions Vantage Concept“.

Įprastinė pradedančių AS konstruotųjų klaida – remtis tik savo mėgstama muzika ir piršti ją kitiems. Vienoje parodoje klausiau tokių dangišką palaimą žadančių kolonėlių. Įspūdingai skambėjo pučiamųjų orkestras, maršai… Tuomet išprašiau paleisti džiazo ir roko kūrinių. Aukštųjų dažnių garsai pjovė ausis, o vokalas – išvis nesuprasi, kas dainuoja. Arba, tarkim, per perklausą girdint Cassandros Wilson („Strange Fruit“) ir Blues Company („My Little Angel“) kombinaciją apninka klastinga dvejonė, kad bandoma maskuoti žemųjų dažnių atkūrimo problemas. Ir t. t. Apskritai garso technikos parodose apstu įvairiausių trukdžių (patalpos akustika, klausytojų šurmulys ir t. t.), todėl sudėtinga identifikuoti stereosistemų ir atskirų jų komponentų galimybes. Turint įgudusias ausis ir akis, vien tik iš perklausoje naudojamų gamintojų ar jų atstovų muzikos įrašų galima įžvelgti privalumus, kuriuos norima paryškinti, ir trūkumus, kuriuos bandoma žūtbūt nuslėpti.

Perpasakoti, kur, kas ir kaip skambėjo tokioje didelėje garso technikos parodoje kaip „Munich High End“, manyčiau, gan kvailas užsiėmimas. Visgi norėčiau pateikti kelis savo pastebėjimus apie tai, kas labiausiai nustebino ir nudžiugino. Visų pirma – tai gerokai kilstelėjęs bendras parodos dalyvių lygis. Žymiai geriau suderintos perklausoms skirtos stereosistemos. Pastebimas atskirų gaminių kokybės šuolis. Apibendrindamas galėčiau pasakyti, kad vis daugiau garso technikos gamintojų nustoja vaikytis absurdiškų techninių duomenų aukštumų ir atsigręžia į muziką. Beveik visiems garso technikos gamintojams ir jų atstovams vinilinių plokštelių grotuvai tapo neatsiejama stereosistemos dalimi, sakyčiau, netgi privaloma. Iki minimumo sumažėjo ekspozicijų su asmeniniu kompiuteriu, naudojamu kaip garso šaltiniu.

Garso kolonėlės „Gabel“ su stiprintuvais „Vitus Audio“.

Sugrįžo CD grotuvai (dėl to man ypač džiugu). Beje, pirmą parodos dieną slankiojau po uždaras perklausas, surengtas žiniasklaidai ir prekybos atstovams. Beveik visur muzika buvo leidžiama kaitaliojant vinilines plokšteles su kompaktiniais diskais (naudojant kaip lygiavertes laikmenas). Tiesa, teko pasiklausyti ir keleto tinklo grotuvų, itin efektingai atkuriančių didelės raiškos įrašus (lyginant tuos pačius kūrinius iš CD). Akivaizdu, kad audiofilų rojus jau neįsivaizduojamas be juostinių magnetofonų. Buvo ekspozicijų, kur muziką grojo iš magnetinės juostos. Bendras tendencijas galima įžvelgti ir pagal nusidriekusias eiles prie vinilinių ir kompaktinių plokštelių prekyviečių. Kalnai vinilo, žmonės pirko tiesiog dėžėmis, ne po vieną, ne po dvi plokšteles. Nemažas šurmulys kilo ir tose vietose, kur buvo prekiaujama muzikos įrašais naujose magnetinėse juostose. Vėlgi, kol kas nenoriu atskleisti, kas man patiko, o kas nelabai. Tačiau galiu teigti, kad statistinis muzikos entuziastas džiaugtųsi įsigijęs bet kurią demonstruotą stereosistemą.

Ruporinės kolonėlės „Blumenhofer Acoustics“ ir lempiniai stiprintuvai „Mastersound“.

„Munich High End“ paroda – pati didžiausia šventė Europoje garso technikos ir muzikos entuziastams. Tai – karnavalas, mugė ir fiesta, performansas, apeigos, įšventinimas ir aukojimas vienoje vietoje. Tiek daug laimingų veidų, trykštantis entuziazmas, akyse atsispindintis smalsumas, erudicija ir palaima. Parodos dalyviai ir lankytojai sukuria nenusakomo ryškumo šviesą, leidžiančią aiškiai matyti ir suprasti, kiek žmonijos raidai suteikė muzika ir kokia jos vertė kasdieniame mūsų gyvenime.

Visos šventės anksčiau ar vėliau baigiasi. Štai grįžtu namo, skaitau komentarus apie ką tik aplankytą renginį. Kai kurie vietiniai „specialistai“ tvoja kaip vėzdu per dantis: parodoje niekas neskambėjo, visi gamintojai eina prieš mokslą, vien tik marketingas ir t. t. Manau, kad ir tiems piktiesiems goblinams „Munich High End“ yra didelė šventė, kur vienoje vietoje, vienu prisėdimu galima apšikti visus garso technikos (namų garso sistemoms) gamintojus ir entuziastus.

Tikiuosi, jog man pavyko iš Miuncheno parsivežti tiek šviesos, kad užtektų pasidalinti su Jumis. Surinktą informaciją ir medžiagą žadu publikuoti visą vasarą. Nedideliais kiekiais, kad neįkyrėčiau. Beje, artimiausiu metu tikiuosi įsiprašyti į svečius pas „AudioSolutions“. Žadu plačiau aprašyti apie šį, manyčiau, jau subrendusį ir įsitvirtinusį akustinių sistemų gamintoją iš Lietuvos. Beje, dar norėčiau pridurti, kad ryškiausias mano prisiminimas po šiųmetės Miuncheno parodos – „AudioSolutions Vantage Concept“.

*Kol kas tai tik prototipas, simbolizuojantis ateities viziją, veržlumą bei išskirtinumą, skirtas bendrovės 5 metų jubiliejui pažymėti. Tikslesnė informacija http://www.audiosolutions.lt/

„AudioSolutions Vantage Concept“ šeima.

Geltona suknelė ir PMC akustinės sistemos.

Maloniai nustebo atgimusios legendos „Technics“ garsas.

Garso kolonėlių „Finkteam WM-4“ (65 000 €) pirmoji demonstracija.

Garso kolonėlių „Kalista EA“ ir CD grotuvo „Kalista DreamPlay“ premjera.

 

„Triangle Art“ patefonai ir garso kolonėlės „EgglestonWorks“.

Garso kolonėlės „Estelon“ – estetika ir minimalizmas.

Ruporinės „Tune Audio“ su lempiniais „Trafomatic Audio Elysium“.

„Nagra“ elektronika ir garso kolonėlės „Wilson Audio Alexx“.

„Avantgarde Acoustics“ ruporai „Trio“ ir „Basshorn“.

Garso kolonėlės „Kharma“ – didelis garsas, dar didesnė kaina.

Tikslių linijų vokiškas „Burmester“.

Naujasis juostinis magnetofonas „Ballfinger“ ir malonus nuovargis akyse.

 

There are no comments yet

Why not be the first

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 47 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Cambridge Audio EDGE NQ

Labai geras tinklo grotuvas – Cambridge Audio EDGE NQ. Išties geras, juolab kad kokybiškų tokio...