Istorija, kuri tęsiasi ir… 2 dalis

Yra pasaulyje dalykų, kurių atkakliai ieškome, o juos radę džiūgaujame, trykštame euforija, tačiau neilgai trukus keičiame kitais tikėdamiesi, kad surasime dar kažką geresnio, naujesnio, neišbandyto. Yra pasaulyje dalykų, kuriuos naudodami keičiamės mes patys, keisdami savo kasdienius įpročius ir aplinkos suvokimą.

Asmeniškai man jau daug metų labai įdomu stebėti, kaip kokybiška namų garso technika (STEREO, Hi-Fi, High End) veikia ir keičia mano pažįstamus, draugus. Net keista pagalvojus, kad šiame aukštųjų technologijų amžiuje tai vis dar vyksta. Juolab kad muzikos įrašymo ir atkūrimo formatui STEREO šiemet sukanka  60 metų nuo tų dienų, kai buvo pradėtas visuotinai naudoti (ir jis iki šiol dominuoja muzikos įrašų ir atkūrimo technikos industrijoje).

Šįkart, tęsdamas vilniečio Vido istoriją apie tai, kaip vietoj grindų dangos jis įsigijo aukštos klasės namų garso sistemą, tikiuosi jus nustebinti. Kaipgi kitaip: dabar naujame Vido būste parketas sudėtas ant lubų, ir tai padaryta dėl kokybiškesnio garso atkūrimo. Šis sumanymas ne iš piršto laužtas – tai ypatinga konstrukcija su specialia mediena, suprojektuota remiantis aukščiausios klasės akustikos specialistų patirtimi įrengiant pasaulinio garso filharmonijas, koncertų sales t. t.

Esu daug kartų minėjęs, kad namų garso sistemos (galima vadinti tiesiog STEREO) yra vienas iš malonios naminės veiklos elementų. Jos skirtos pramogai, o ne varžyboms, moksliniams tyrinėjimams ir t. t. Pagal tai, kokią namų pramogų dalį sudaro muzikos klausymas, dedamos atitinkamos pastangos ir atriekiamos lėšos garso atkūrimo technikai. Apskritai užketėję melomanai beveik visą savo laisvalaikį sieja su muzika, muzikos atkūrimu. Tad jei vis dar stebina apvalios pinigų sumos, investuojamos į namų garso sistemas, paskaičiuokit, broliai kurmiai, kiek per metus išleidžiate savo laisvalaikiui bei pomėgiams (hobiams, kolekcionavimui), savo gyvenamosios aplinkos gražinimui ir t. t. O dabar padauginkite visa tai iš penkių ir sužinosite, kiek kainuoja kokybiškas STEREO. Iš penkių, nes tikri mėgėjai dažniausiai linkę savo namų garso sistemas atnaujinti (arba rimčiau patobulinti) kas penkerius metus.

Tad vilnietis Vidas šįsyk atnaujino savo namų garso sistemą iškart su visu nauju namu. Turbūt tai pati netikėčiausia muzikos perklausų patalpa, kokią esu matęs. Čia tikrai tas atvejis, kai geriau kartą pamatyti, nei šimtą kartų išgirsti apie tai išklausyti. Jau praėjo daugiau nei mėnuo po mano apsilankymo naujame Vido būste. Šiandien rašau tik todėl, kad ilgiau nebegaliu tempti, tačiau vis dar nesu tikras, ką norėčiau pasakyt. Ypač mane žavi kūrybinis procesas, meninės išraiškos formos bei kelias nuo idėjos iki galutinio rezultato, kuriuo vilnietis melomanas (audiofilas) ryžosi žengti.

Tai koks tas pirmas įspūdis klausantis muzikos tokioje neįprastoje aplinkoje? Visa, ką parašiau prieš tai, greičiausiai nesudomino nė vieno, save vadinančio garso technikos specialistu ar tikru audiofilu. O tolesni įspūdžiai vargu bau suintriguos tuos, kurie nėra „giliai temoje“.

Įjungus muzikos įrašą svetainė iškart tampa didžiule koncertų sale ar operos teatru. Garsas atkuriamas taip, jog su kiekvienu akordu atrodo, kad kambarys vis labiau didėja, plečiasi… Klausydamas klasikinės muzikos, jautiesi lyg sėdėtum vidurinėse koncertų salės eilėse: akiratyje (ir ausiratyje) visas orkestras, puikiai juntamas atstumas iki scenos ir tarp instrumentų, garsas sklinda į klausytoją koherentiškai. Uždėjus kompaktinį diską su džiazo įrašu kambarys tarsi transformuojasi į jaukų muziko klubą. Tu jau prie pat scenos, matai ir girdi atlikėjus iš arti, regis, jie groja ir dainuoja asmeniškai tau. Štai toks tas pirmas įspūdis.

Negaliu tiksliai įvertinti, kiek ir kaip garso atkūrimą veikia speciali priekinės sienos ir lubų danga. Tam prireiktų daugiau perklausų ir t. t. Tačiau užtikrintai sakau, kad ši namų garso sistemai pritaikyta patalpa turi vizualiai labai stiprų poveikį. Kalbėdamas su Vidu supratau, jog tai jo naujo kelio pradžia ieškant išskirtinio garso atkūrimo. Šeimininkas didžiuojasi savo nuveiktais darbais įrengiant perklausų kambarį, suderintą stereosistemą, tačiau atviras naujoms idėjoms, ieškojimams ir bandymams. Aš ir šįkart nepateiksiu apibendrinimų, nes jaučiu, kad būsiu dar ne kartą nustebintas. Tad, manau, ne už kalnų ir kitas pasakojimas apie vilnietį Vidą ir jo namų garso sistemą.

Tiesa, šįkart dar noriu pavardinti, kokiais keliais Vidas nužingsniavo iki dabartinės stereosistemos. Pačią pradžią, kai gimė legendinė istorija apie parketą, žymi garso kolonėlės „FOCAL Electra 1027 Be“ su integriniu stiprintuvu „Bladelius Thor“ ir SACD/CD grotuvu „Bladelius Freja“ bei „Nordost Heimdall“ jungiamaisiais ir maitinimo kabeliais. Kitas žingsnis – „Bladelius“ elektronika buvo pakeista į  „Ayre Acoustics“ (integrinis „Ayre AX-7“ stiprintuvas ir CD grotuvas „Ayre CX-7“). Tolimesni pokyčiai prasidėjo nuo garso kolonėlių „FOCAL Micro Utopia Be“ ir „Ayre K-5xe“ pradinio bei „Ayre V-5xe“ galios stiprintuvų. Tuo pačiu pakeistas garso šaltinis, pradžioje į „Esoteric DV-60“, o po to į „Esoteric X03“. Vietoje jungiamųjų ir maitinimo kabelių „Nordost Heimdall“ atsirado „Nordost Frey“. Ir toliau tobulinant stereosistemą, buvo įsigytas SACD grotuvas iš dviejų dalių („Esoteric P05/D05“ – transportas ir SAK). Tik pasirodžius rinkoje naujosioms „Utopia“, nieko nelaukiant į Vido namus atkeliavo garso kolonėlės „Focal Diablo Utopia“. Tuo laikotarpiu „Ayre K-5x“ ir „Ayre V-5x“ stiprintuvus pakeitė „Ayre K-1xe“ ir „Ayre V-1xe“ modeliai. Atėjo metas „Nordost Valhalla“ kabeliams.

Šiandieninėje vilniečio namų garso sistemoje puikuojasi garso kolonėlės TAD-CE1, pradinis „Ayre K-1xe“ ir galios „Ayre V-1xe“ stiprintuvai, SACD grotuvas „Esoteric K-01X“ ir jungiamieji bei maitinimo kabeliai „Nordost Valhalla2“.

3 Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 45 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Atgarsiai iš „X-Fi Show 2018“

Kaskart sugrįždamas į Olandiją (Nyderlandus) jaučiu ypatingą jaudulį, sentimentus ir visišką atotrūkį nuo realybės. Juk...