„IFA 2013“ – keturiskart daugiau vaizdų (1-oji dalis)

Nuo išmaniosios kavavirės iki…

Rugsėjo 11-ąją Berlyne duris užvėrė penkias dienas vykusi paroda „IFA 2013“, o šiandien vis dar neaišku – tai kas už ką greitesnis, pirmesnis ir didesnis. Ir apskritai, kas, ką ir su kuo daro. Viena, kas nekelia jokių abejonių, – tik tai, kad vartotojų elektronikos ir buitinės technikos paroda IFA kasmet tampa vis didesnė ir išmanesnė (beje, naujas parodos šūkis – „Smart IFA“).

Šiemet IFA tapo išmanesnė ne tik dėl begalės pristatomų išmaniųjų įrenginių – nuo išmaniųjų laikrodžių, televizorių iki išmaniųjų orkaičių, skalbyklų ir šaldytuvų, bet ir dėl įvairiausių interaktyvių produktų pristatymo programų (tai – gaminių privalumams parodyti naudojamos įvairios audiovizualinės technologijos, pavyzdžiui, 3D grafika arba realiais maketais pateikiama gaminio struktūra, paaiškinami kiekvienos detalės veikimo principai, procesai, kaip pasiekiamas galutinis rezultatas ir t. t.). Ypač vaizdingai parodoje pristatyta naujausia virtuvės įrangą. Kelios dešimtys sukviestų garsių restoranų virėjų vaišino ką tik paruoštais savo delikatesais, mokė maisto gaminimo gudrybių, dalijosi įvairiausiais receptais.

[slideshow_deploy id=’598′

Keista, kad prakalbau apie buitinę techniką? Realybė tokia, jog, pagal naujausias apklausas (tikriausiai – labai rimtas), geidžiamiausi dalykai, susiję su elektronika ir technika, yra būtent virtuvinės įranga. Apklausos parodė, kad 57 proc. vartotojų pirmiausia norėtų įsigyti naują virtuvės techniką, antra – naują automobilį (29 proc.), garso ir vaizdo technikos geidžia tik 8 proc., o išmaniųjų telefonų – vos 7 proc. Paprastai nelabai tikiu apklausomis, bet kai išgirsti, kad bendrovė „Panasonic“ susituokė su „Gorenje“ (kirčiuojamas antras skiemuo)… Matyt, tikrai „Panasonic“ svyla padai (ne veltui gorenje išvertus iš slovėnų kalbos reiškia „degimas“). Po tokios naujienos visiškai nebenustembi, kad ir bendrovės LG ekspozicijoje šalia skalbyklių ir šaldytuvų puikuojasi naujausi televizoriai, planšetiniai kompiuteriai, išmanieji telefonai ir t. t. Kur bepasisuksi – visur naujausios išmaniosios mados. Beje, „Samsung“ buitinės technikos ekspozicija dydžiu nė kiek nenusileido garso, vaizdo ir kompiuterinės technikos paviljonui. O ką jau kalbėti apie „Philips“ – kavavirės, šviestuvai ir dar bala žino kas…

4K daugiau už „Full HD“

Liūdna žinia tiems, kas neseniai įsigijo naują „3D Full HD Smart TV“ televizorių. Manote, kad turite modernų TV aparatą? Deja, jis jau morališkai pasenęs. Naujausia mada – „4K Ultra HD“ (raiška 3840 × 2160) televizoriai (priminsiu: „Full HD“ – 1920 × 1080). Būtent ši technologinė vaizdo naujovė tapo pagrindine „IFA 2013“ parodos vinimi. Beveik visi televizorių gamintojai, kurių keletas turi net labai egzotinius pavadinimus, savo stenduose rodė UHD TV. Pavyzdžiui, kinų bendrovė „TongFang Global Ltd.“ demonstravo 39, 55, 58, 65 ir net 85 colių „4K Ultra HD“ televizorius. Bežiūrėdamas į gausybę tokių modelių, jau beveik patikėjau, jog UHD TV – toks įprastas dalykas, kad juos gali gaminti bet kas (kaip ir kepti blynus). Beje, televizijos transliuotojai naudodami naują vaizdo kodeką HEVC (H.265) artimiausiu metu žada pradėti pirmąsias „4K Ultra HD“ transliacijas.

 [slideshow_deploy id=’599′

Kita televizorių tema kitu kampu yra „Curved OLED TV“. Tai OLED televizoriai su gaubtais ekranais, išlenktais, išgaubtais į vidų ar kaip ten dar… Net sunku keliais žodžiais apibūdinti. Šioje srityje labiausiai nesutaria „Samsung“ ir LG bendrovės, kurios „Curved OLED TV“ didesnis, pirmesnis ir t. t.

Į šias varžybas bandė įsiterpti ir „Sony“, bet ji jau kuris laikas vis ne į temą pataiko arba nuolat vėluoja: sugalvojo ir sukonstravo „Curved LED“ su išlenktu ekranu. Matyt, susipainiojo tarp LED ir OLED technologijų, todėl vaizdo šviesumas ekrane perteikiamas labai netolygiai. Bet man taip atrodė…

Televizorių lenktynėse buvo ir tokių rezultatų: pirmasis pasaulyje „4K UHD TV“ su 50/60 Hz įėjimu („Panasonic L65WT600“); didžiausias pasaulyje „4K UHD TV“ – 110 colių (Samsung) ir t. t.

Beje, ir toliau lieka neaiški „Philips“ televizorių padėtis. Jų ateitis dabar priklauso nuo „TP Vision“ ir „Funai“ bendrovių. Tiesa, kaip ir dauguma, „Philips“ parodė savo naujus „4K UHD TV“ modelius ir pristatė naujausią „Ambilight“ technologiją, tačiau ėmė ir per spaudos konferenciją patys bendrovės atstovai išsidavė, kad dabar „Philips“ didžiausia ir svarbiausia rinka yra Kinija…

One Comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 10 posts in Be rubrikos category
Recommended for you
Paroda „AudioGourmet 2015“

  Garso technikos paroda „Audiogurmet 2015“ – ateikite, pamatykite, išgirskite. Geriau kartą pamatyti nei 100...