Garso gurmanams 3 × 3 formatu

Po parodos „Audio Gourmet“ tris dienas iš eilės rytais pakildavau iš lovos su mintimi – reikia kažką parašyti. Viena vertus, norėjosi pagirti dalyvius, kurie šįkart buvo gerokai rimčiau pasiruošę pristatyti savo gaminius. Kita vertus, veidai tie patys, viskas vienaip ar kitaip matyta, girdėta ir pažįstama, jei ne Lietuvoje, tai už jos ribų. Trečia vertus, lyginti tarpusavyje pristatomas ekspozicijas, audiosistemas ir atskirus komponentus tokiose chaotiškos akustikos patalpose greičiau būtų maivymasis nei profesionalios išvados. Nors daug kas pasakytų, kad taip buvo sudarytos visiems vienodos sąlygos, tačiau… jau vien nepastovus lankytojų skaičius ekspozicijose ir skirtingumu garsumu leidžiami įrašai perklausų metu labai sujaukia bendrą parodos įspūdį. Čia nebent būtų pagelbėję ekstrasensoriniai sugebėjimai…

Praėjus dar trims dienoms, taip ir neatradęs savyje tų gebėjimų, nutariau per „Audio Gourmet“ renginio prizmę žvilgtelėti į Hi-Fi ir High-End garso technikos sritį apskirtai – kas vyksta ir kas naujo Lietuvoje. Juolab kad daug kam gali atrodyti netikėta, jog šiemet ši technikos rinka gerokai suaktyvėjo, atvežta gana daug įdomių produktų. Taigi, gerbiamieji, dar trys dienos – ir Jūsų dėmesiui Metų geriausieji. Svarbiausi rinkimų kriterijai – pasirodymas „Audio Gourmet“ parodoje ir per metus nuveikti darbai.

Metų geriausieji

Metų garsas: bendrovės „Hi End Collection“ komplektas su „Macintosh“ aparatūra ir „Triangle“ garso kolonėlėmis.

Tai vienintelė parodoje „Audio Gourmet“ pristatyta audiosistema, kuri perteikė visavertį muzikos skambesį. Ir tai puikus pavyzdys, kad nepalankios akustikos patalpoje įprastiniais audiofiliniais metodais (nekeičiant architektūros ir interjero elementų) neįmanoma perteikti apylygio (be didelių duobių ir kalnų) atkuriamųjų dažnių diapazono. Čia nepadėtų nei stebuklingos fėjų dulkės. Todėl „Hi End Collection“ savo audiosistemoje pasitelkė kompanijos „Macintosh“ kambario akustikos korektorių „Room Correction MEN220“. Mano galva, neišskirti ir neįvertinti šio garso galėjo sutrukdyti tik priklausomybė kuriai nors audiosektai ar tiesiog vidinis nusistatymas, kurį geriausiai apibūdina posakis „iš principo“.

www.hiend.lt

 

Metų piršlybos: „Tannoy Turnberry GR“ garso kolonėlės ir „Audio Research“ aparatūra.

Bendrovė „Audiokomponentai“ šiemet įrodė, kad galima priversti dainuoti ir spintas (tokia „Prestige“ serijos „Tannoy“ kolonėlių išvaizda). Gal tai išgirtojo galios stiprintuvo „Audio Research Reference 75“ nuopelnas… Tačiau kaprizingieji „Tannoy“ šįkart mano ausims atsiskleidė visu savo grožiu. Beje, „Audiokomponentai“ gerokai praplėtė ir savo asortimentą (atstovaujamais prekės ženklais) bei atsivežė itin įdomių egzempliorių, tokių kaip „Sonus Faber Olympica II“ garso kolonėlės ar „Wadia Intuition 01“ (integrinis SAK su stiprintuvu).

www.audiokomponentai.lt

Metų staigmena: UAB „Muzikos magijos salonas“ pristatytos „Marten Django L“ kolonėlės, „Lindemann“ aparatūra ir unikali akustinė sistema „Tocaro 40d“.

Va čia tai magija! Pirmą kartą „Tocaro“ kolonėles (40d ir 60d modelius) išgirdau šią vasarą Klaipėdoje. Nustebino, suintrigavo ir sužavėjo. Nenuvylė ir parodoje. Kartu su manimi vaikščiojęs garso technikos žinovas iš užsienio dūrė pirštu į „Tocaro 40d“ modelį ir sako: „Muzikaliausias skambesys „Audio Gourmet“ renginyje.“ Kas yra muzikalus garsas, man vis dar sunku apibūdinti, bet kolonėlės išties intriguojančios. Taigi apie švediškas akustines sistemas „Marten Django L“ trumpai – ypatingos, įspūdingos, o ir gamintojas vertinamas tarp žinovų.

www.muz.lt

Metų enigma: salono „Lyra“ pristatytos „Legacy Audio Focus SE“ kolonėlės ir AMR garso technika.

Kažkas slypi anapus… Tikrai yra, tik dar nežinau – kas. Manyčiau, kad reikėjo daugiau laiko ir padoresnės akustikos patalpų. Kabino ir užkabino, bet dar neatradau priežasties. Liko paslaptis, tikra mįslė, kitaip tariant – enigma

www.lyra.lt

Metų pristatymas: Salonas „Hi-Fi Centras“.

Pirma toptelėjusi mintis aplankius „Hi-Fi Centro“ ekspoziciją – seni vilkai išmano, kaip ganyti aveles. Informatyvu, išsamu ir įtikinama. Šie vyrukai žino, ko klientui reikia, ir turi ką pasiūlyti.

www.hificentras.lt

Metų simpatijos: lietuviškų akustinių sistemų gamintojas „AudioSolutions“.

Nors sakoma, kad savo krašte pranašu nebūsi, tačiau lietuvių bendrovė „AudioSolutions“ turi pavydėtinai didelį atsidavusių gerbėjų ratą (ir pusbrolių). Su kokia meile akyse jie klausėsi didžiųjų „Rhapsody 200“ kolonėlių… Man net nejauku buvo – gal kažko nesuprantu…

www.audiosolutions.lt

Metų rankelės: „Reed“ – Lietuviški garso ėmikliai (angl. tone-arm).

Nors žinovai šį įrenginį vadina tonarmu, man labiau prie širdies – garso ėmiklis. Taip, beje, parašyta ir Radioelektronikos terminų žodyne. O kalbant apie bendrovės „Reed“ (Tonearms.lt) kūrinius, tai jų konstruojami garso ėmikliai jau sulaukė nemenko tarptautinio pripažinimo. Tarp kitko, tiesiogiai verčiant tone-arm reiškia „tono ranka“, o reed – „nendrė, muzikinių instrumentų liežuvėlis“.

www.reed.lt

Metų smūgis: salono „A Cappella“ pristatytos garso kolonėlės „KEF LS50“.

Kaip sakoma – geriau ne ūgis, o smūgis. Net kelissyk pasitikslinau, ar tikrai garsas sklinda tik iš šių nedilių įrenginių. Labai įtikinamai perteikiama muzikinė scena, atlikėjų lokalizacija tiesiog užburianti (kalbant audiofilinio žodyno terminais). Žiūrint į „KEF LS50“ kolonėles neturėtų kilti minčių vertinti žemadažnius garsus, bet šie iš kažkur atsiranda ir tiesiog smūgiuoja į klausytoją.

www.acappella.lt

Metų namų kinas: bendrovės „AV Pro“ pristatyta namų kino sistema su 55 colių ekranu „Bose VideWave 55“.

Iš pirmo žvilgsnio primena profesionalų LCD monitorių su kiek per storu korpusu. Tačiau šįkart tie keli centimetrai „viršsvorio“ duoda labai daug… daug garso. Už 55 colių ekrano sumontuota 16 garsiakalbių (tarp jų 6 žemadažniai). Perteikiamas apgaulingas, bet labai įspūdingas daugiakanalis garsas (net neverta lyginti su įprastinėmis „Soundbar“ kolonėlėmis). Dar vienas išskirtinis „Bose VideWave 55“ sistemos privalumas – ypač patogus ir paprastas išorinių garso ir vaizdo įrenginių prijungimas bei valdymas vienu nuotoliniu pultu (čia jau reikia patiems pabandyti). Tiesos dėlei pasakysiu, kad parodos „Audio Gourmet“ metu neužteko kantrybės stovėti eilėje prie „AV Pro“ organizuojamų uždarų perklausų, o šį namų kiną ne per seniausiai išbandžiau Berlyne.

www.avpro.lt

Metų moteris: bendrovės „SoundService“ vadovė Teodora.

Gan senokai nesilankiau automobilinio ir namų garso salone „SoundService“, tačiau ir šiemetinėje „Audio Gourmet“ parodoje nepavyko atidžiau apžiūrėti šios bendrovės ekspozicijos. Žinojau, kad ten bus mane dominančios „Neat Acoustic Ultimatum XL6i“ kolonėlės bei „Exposure“ aparatūra (palyginti ilgai savo audiosistemoje naudojau „Classic“ serijos „Exposure“ techniką). Bet jau tos akys… Taip antrą kartą ir neužėjau, pabijojau, kad ir vėl ką nors leptelsiu ne į temą.

www.soundservice.lt

Metų dezertyrai: AVD ir „Hi-Fi pasaulis“.

Abi šios bendrovės šiemet nedalyvavo „Audio Gourmet“ parodoje. Aš jų pasigedau.

Metų perklausa: lietuviškos akustinės sistemos NIDA perklausa.

Tuo pat metu (spalio 20-ąją), kai Vilniuje vyko paroda „Audio Gourmet“, Kaune buvo surengta lietuviškos akustinės sistemos NIDA perklausa, kurioje dalyvavo garso technikos žinovai iš užsienio. Tikriausiai nė vienas jų neskaito lietuviškų teminių forumų, nes po perklausos skambėjo tik geri atsiliepimai ir puikūs vertinimai.

www.nida-audio.com

There are no comments yet

Why not be the first

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 10 posts in Be rubrikos category
Recommended for you
Paroda „AudioGourmet 2015“

  Garso technikos paroda „Audiogurmet 2015“ – ateikite, pamatykite, išgirskite. Geriau kartą pamatyti nei 100...