Bomba! Cabasse „The Pearl“

Fantastika! Kažkas visiškai nauja. Tai išties bomba! Iš kur ta euforija? Kas man taip stogą nurovė?

Visas šis sąmyšis prasidėjo nuo pažinties su prancūzų kompanijos Cabasse naujausia akustine sistema „The Pearl“. Tas perliukas – belaidė garso kolonėlė su integruotu garso stiprintuvu, tinklo grotuvu ir „Bluetooth“ sąsaja. Atrodytų, nieko neįprasta, nebent kad šis daiktas yra 32 cm skersmens, rutulio formos ir kiek didesnis už krepšinio kamuolį. Vėlgi, žinant Cabasse gaminių asortimentą, nestebina: yra ir mažesnių burbulų, ir gerokai didesnių, pavyzdžiui, „La Sphère“.

Skaitant „The Pearl“ aprašymą Cabasse interneto svetainėje, glumina pateiktas faktas, kad kolonėlė gali sukurti garso slėgį (118 dB, 124 dB stereorežimu), prilygstantį triukšmui „Formulės-1“ varžybose. Koks čia naujas garso mato vienetas? Įprastai į tokius aprašymus žiūriu itin skeptiškai, kaip ir į naujus vėjus garso atkūrimo technologijose. Šįkart galiu sakyti, jog esu pats kaltas, kad po pirmos perklausos grįžau namo užgultomis ausimis, tarytum būčiau ką tik nusileidęs lėktuvu. Na, nereikėjo sukti garso rankenėlės iki maksimumo. Juolab kad klausėm iškart dviejų „The Pearl“ stereofoniniu režimu.

Juodas arba baltas perlas

Išsamesnę informaciją apie šių prancūziškų perliukų technines ypatybes pateiksiu kiek vėliau. Pradžioje noriu aptarti šio arba šių Cabasse įrenginių paskirtį. Taigi, kai naudojamas vienas „The Pearl“, tai yra prabangi belaidė garso kolonėlė, jei du – tai  pilnavertė stereosistema, pretenduojanti į „High End“ garso technikos klasę. Cabasse „The Pearl“ išskiria, sakyčiau, unikalia savybe: per vieną arba dvi kolonėles galima klausytis kokybiškai atkuriamos muziko tiek erdviame hole ar net salėje, tiek ankštame kambaryje, tiek tyliai, tiek labai garsiai. Naudojant porą „The Pearl“, įmanoma įsirengti aukštos klasės šiuolaikišką namų garso sistemą. Kolonėles galima statyti ant specialių stovų, ant kieto baldų paviršiaus (spintelių ir kt.) arba kabinti ant sienos. Taip pat rekomenduočiau šį perlą naudoti kaip šiuolaikinio meno kūrinį, kaip meninę instaliaciją įmonės laukiamajame, poilsio kambaryje, vadovo kabinete ar kt.

Visos šios mintys ir pastebėjimai mano galvoje susidėliojo po pirmos pažinties su Cabasse „The Pearl“. Visgi dar kažko trūko iki išsamaus vaizdo, aiškios nuomonės. Ypač atsižvelgiant į kainą – 2 990 eurų už vienetą. Vėlgi, norint pateisinti kainą, nors ir kokia žvėriška ar menka ji būtų, reikia atsižvelgti į tai, kokie atitikmenys yra rinkoje. Dairantis į tai, ką siūlo kiti gamintojai, aš šiandien nematau nieko panašaus. Čia rašau apie tai, kad su sąlyginai nedideliu įrenginiu (32 cm skersmens, skritulio formos) galima kokybiškai įgarsinti įvairaus dydžio ir paskirties patalpas arba sukurti aukštos klasės stereofoninę sistemą (su dviem perlais). Ir tai viskas viename: akustinė sistema, garso stiprintuvas bei tinklo grotuvas.

2 000–3 000 eurų. Na, tiek kainuoja madingo autoriaus didesnių matmenų paveikslas. Toks šiuolaikinis tapybos darbas, kuris dar vadinamas „saloniniu“ menu (neskirtas meno galerijoms, greičiausiai be išliekamosios vertės). Žiūrint tokiu kampu, belaidė Cabasse „The Pearl“ gali teikti daugiau estetinio malonumo, žinoma, parinkus atitinkamą muzikinį turinį.

Ūmai prisiminiau prancūzų tapytoją Fabienne Verdier ir jos gigantiškų matmenų paveikslus: vienspalviame fone kelias labai storas linijas, apskritimo formos objektus arba tiesiog kažką panašaus į patepliojimus. Darbų kainos kosminės. Matyt, neatsitiktinai. Fabienne Verdier studijavo tapybą, 10 metų praleido Japonijoje mokydamasi kaligrafijos, pati sukūrė savo darbo instrumentus (įrenginį su milžinišku teptuku iš gyvūnų šerių ir kt.), įsirengė specialią studiją ir t. t. (kam įdomų, galite pažiūrėti https://fabienneverdier.com/).

Viename vaizdo įraše apie Fabienne Verdier tapybą skamba muzika iš grupės „Raime“ albumo „Tooth“ (2016). Su šiuo albumu ir dar keliais mėgstamais įrašais išskubėjau į antrą Cabasse „The Pearl“ perklausą. Kol kas Lietuvoje yra tik viena perlų pora. Apskritai oficiali prekyba šiomis Cabasse kolonėlėmis prasidėjo nuo šio lapkričio. Išties antra perklausa buvo dar įspūdingesnė, nes klausiau gerai žinomų įrašų. Netikėčiausiai skamba žemųjų dažnių garsai. Gerokai pagarsinus, apima įspūdis, kad šaudoma iš įvairaus kalibro šaunamųjų ginklų. Priklausomai nuo bosinių garsų gylio, atrodo tarytum pyškinama iš pistoleto, šautuvo ar net iš patrankos. Tikrai nerealus greitis ir galia. Komfortiškai galima klausytis įvairių žanrų muzikos tiek tyliai, tiek gerokai pagarsinus – tokio tipo garso technikoje ši ypatybė man svarbiausia. Net ir didžiausiu garsumu negirdimi garso iškraipymai.

Kodėl ši belaidė kolonėlė pavadinta perlu („The Pearl“), man sunku atsakyti. Šis gerokai peraugęs perlas man kažkuo asocijuojasi su Fabienne Verdier naudojamu gigantišku teptuku. Ir išties „The Pearl“ gali sukurti fantastiško dydžio muzikinius vaizdus, nors yra maždaug krepšinio kamuolio didumo. Matot, kalbėti apie garso technikos formas, dydžius, kainos ir kokybės santykį labai keblu.

Ką tik atradau malonumą rašyti apie tokius įrenginius kaip Cabasse „The Pearl“, nes čia funkcionalumas ir pritaikymo universalumas ima viršų prieš kitus reikalavimus. O jei, kaip šiuo atveju, visiškai tenkina garso atkūrimo galimybės, – viskas nuostabu!

www.e-studio.lt nuotrauka

Aš esu klasikinių namų garso sistemų šalininkas. Vis dėlto kalbėti apie jas nelengva. Kiekvienas komponentas, kad ir kas tai būtų: garso kolonėlės, garso stiprintuvas, garso šaltinis ar jungiamieji kabeliai, kiekvienas jų turi savo veidą, vienur dera, kitur – ne, barasi su kitais įrenginiais arba puikiai su jais bičiuliaujasi ir t. t. Vienos, „teisingos“, nuomonės niekada nebuvo ir nebus, galutinis rezultatas priklauso nuo daugelio dedamųjų, įskaitant patį vartotoją ir jo poreikius. Čia noriu pasiteisinti, kodėl taip šališkai teigiamai rašau apie belaides kolonėles „The Pearl“. Jos tokios universalios ir taip stulbina garso atkūrimo galimybėmis, kad norėčiau jas paimti į rankas, belstis į kiekvieno duris ir rodyti. Prieš akis iškilo toks vaizdelis – aš, kaip iš turgaus grįžtantis Sakartvelo gyventojas, nešu du didelius arbūzus. Turbūt taip atrodyčiau su dviem Cabasse „The Pearl“ kolonėlėm, juk kiekviena jų sveria net po 18 kg. Gal būtų daug paprasčiau, jei susidomėjusieji šia naujos kartos garso technika apsilankytų garso technikos salone ir ten jų paklausytų. Perduodu linkėjimus ir užuojautą salono „Lyra“ darbuotojams (kol kas tik čia galima paklausyti perlų), nes esu tikras, kad kiekvienas užėjęs norės išgirsti tą garso galią. Ir tikrai neverta „The Pearl“ lyginti su „Devialet Phantom“, „Bang & Olufsen BEOPLAY A9“ ar kompanijų „Bose“ ir „Sonos“ gaminiais. Ne tas kalibras. Tiesiog šiame prekių segmente Cabasse su nauju savo kūriniu visa galva ūgtelėjo.

Dar keletas žodžių apie „The Pearl“ techninius ypatumus.

Cabasse teigimu, „The Pearl“ garso atkūrimo įrenginyje panaudotos didžiųjų „La Sphère“ kolonėlių technologijos, tik gerokai mažesniame korpuse. Nesu linkęs taip giliai kapstyti, tik paminėsiu, kad šiuose perluose įrengti trys garsiakalbiai vienoje ašyje: priekinėje dalyje – 13 cm bendraašis garsiakalbis (aukštųjų ir vidutinių dažnių), galinėje – 25 cm skersmens žemadažnis garsiakalbis. Kiekviena kolonėlė turi po 1 600 W galios D klasės stiprintuvus (1 000 W žemadažniam, ir 2 x 300 W aukštadažniam bei vidutinių dažnių garsiakalbiams). Nurodomas atkuriamųjų dažnių diapazonas – nuo 14 Hz iki 27 kHz. Integruotas tinklo grotuvas, valdomas išmaniaisiais įrenginiais (telefonu, planšete) su specialia „StreamCONTROL“ programėle, turi galimybę valdyti balsu su „Google Assistant“ pagalbininku arba nuotoliniu pulteliu. Yra USB ir LAN jungtys, SAK (angl. DAC) atkuriantis muziką iki 768kHz / 32 bit raiškos.

„The Pearl“ kolonėlės vidinis tinklo grotuvas pritaikytas internetinės muzikos paslaugų tiekėjams „Spotify“, „Qobuz“, „Napster“, „Deezer“ ir „Tidal“, yra interneto radijas, medijos grotuvas muzikai atkurti iš tinklo (Wi-Fi, „Ethernet“, DLNA), kompiuterio arba prijungtų USB laikmenų. Na ir kaip šiais laikais be „Bluetooth“ sąsajos, paprasčiausio būdo leisti muziką tiesiai iš išmaniojo telefono?

Žinant, kad prancūzų kompanija Cabasse yra kokybiško garso propaguotoja, nenuostabu, kad kiekvienoje „The Pearl“ kolonėlėje yra RCA analoginės įeitys CD grotuvui arba patefonui bei skaitmeninė optinė įvestis TOSLINK.

Pažinčiai su belaidėmis garso kolonėlėmis Cabasse „The Pearl“ buvo naudojami šie muzikos įrašai:

Raime – „Tooth“ (2016)

Vital Tech Tones – VTT2 (2000)

Uncle Lucius – „And You Are Me“ (2012)

Michel Jonasz – „Ou Vont Les Reves“ (2002)

Aphex Twin – „Come to Daddy EP“

Benjamin Clementine – „At Least For Now“ (2016)

Gustavo Dudamel Rite – „Stravinsky: Le Sacre du Printemps / Revueltas: La Noche de los Mayas“ (2010)

Medium-tweeter 13 cm coaxial BCI

Woofer 25 cm 25HELD

www.e-studio.lt nuotrauka

Raime – „Tooth“ (2016)

Vital Tech Tones – VTT2 (2000)

Uncle Lucius – „And You Are Me“ (2012)

Michel Jonasz – „Ou Vont Les Reves“ (2002)

Aphex Twin – „Come to Daddy EP“

Benjamin Clementine – „At Least For Now“ (2016)

Gustavo Dudamel – Rite – „Stravinsky: Le Sacre du Printemps / Revueltas: La Noche de los Mayas“ (2010)

 

 

There are no comments yet

Why not be the first

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 47 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Cambridge Audio EDGE NQ

Labai geras tinklo grotuvas – Cambridge Audio EDGE NQ. Išties geras, juolab kad kokybiškų tokio...