Atgarsiai iš „X-Fi Show 2018“

Kaskart sugrįždamas į Olandiją (Nyderlandus) jaučiu ypatingą jaudulį, sentimentus ir visišką atotrūkį nuo realybės. Juk ten kitados praleidau keletą metų, kažką studijavau, kažkur dirbau ir t. t. Na taip, atvirai kalbėti, ką tuomet veikiau medinių klumpių, vėjo malūnų bei tulpių šalyje, būtų baugu. Juolab šiandien, kai mūsų šalyje vis gausėja įvairiausių apribojimų ir suvaržymų. Galiu pasakyti tik tiek, kad buvo labai daug, labai ryškių spalvų.

Patys olandai, mano pastebėjimu, yra verslūs, kūrybingi, kartu itin praktiški ir pragmatiški. Tai, kad Nyderlanduose nuo seno gausu Hi-Fi ir „High End“ garso technikos pardavėjų, neturėtų stebinti. Man pasirodė gan netikėta ir įdomu, kaip jie atsirenka, kuo prekiauti ir su kuo draugauti.

Šiemet Eindhoveno priemiestyje vykusi paroda „X-Fi Premium Audio Show 2018“ yra didžiausias tokio pobūdžio renginys Nyderlanduose. Gėda prisipažinti, kad jame lankiausi pirmą kartą. Kaip ir visus kitus pirmus kartus, sudėtinga blaivia galva viską nušviesti ir įvertinti. Tad pradžioje sudėliosiu minusus ir pliusus.

Tai, ko tikėjausi ir neradau, – vietinių bendrovių, tokių kaip „High End“ klasės garso kolonėlių gamintojo KHARMA ar „STS Digital“ studijos produkcijos (žadėjau draugui parvežti naujų įrašų). Taip pat nepavyko paklausyti japoniškų ruporinių garso sistemų „G.I.P“, kurias šiuo laikotarpiu ypač vertina pažengę audiofilai. Mat vietinis prekybos agentas nespėjo šių kolonėlių paruošti parodai.

Gan keista buvo „X-Fi Show 2018“ parodoje nematyti „Accuphase“ elektronikos, pastaruoju metu rinkodaros tikslais užtvindžiusios įvairius informacijos viešinimo šaltinius. Mano išreikštą nuostabą nugesino vietiniai specialistai, teikdami, kad „Luxman“ technika žymiai geresnė už to paties prekių segmento „Accuphase“ aparatūrą, nes vienintelė išsaugojusi senąsias gerąsias japoniškas gamybos tradicijas. Na taip, parodoje „Luxman“ teko daug kur pamatyti.

Kaip didžiausią netikėtumą išskirčiau „Spatial Audio“ (M4 ir M3 modeliai) ir „Tobian Sound Systems“ („Monitor 15HC“ modelis) garso kolonėles (pirmosios yra atviro tipo „lentos“, antrosios – uždaro tipo „spintos“). Tiek vienos, tiek kitos kolonėlės skambėjo daug geriau, nei būtų galima tikėtis žiūrint į jų konstrukciją.

Su didžiausiu pasimėgavimu pranešu, kad net dviejose parodos „X-Fi Show 2018“ ekspozicijose buvo pristatyta lietuviška „Audio Solutions“ produkcija. Vienoje iš patalpų lietuviškos garso kolonėlės demonstruotos kartu su garsiąja „High End“ klasės „Vitus Audio“ elektronika. Džiugu ir tai, kad man pagaliau pavyko paklausyti naujųjų „Audio Solutions Figaro“ serijos kolonėlių. Šioje parodoje radau ir kito lietuviško gamintojo „Reed“ pėdsakų, vienur buvo naudojami tonearm’ai, kitur – kita „Reed“ įranga.

Pažengusių melomanų ir audiofilų turbūt jau nestebina, kad garso technikos parodose muzikos turiniu labiausiai džiugina britų bendrovė „Audio Note“. Šio reiškinio priežastys yra dvi. Pirmoji vardu Mario Binner – šis žmogus į vos dvi dienas vykstantį renginį atsivežė apie 500 muzikos albumų ir perklausų metu negailėjo nei rodomos technikos, nei klausytojų: nuo populiariosios muzikos, lengvo džiazo iki avangardo, eksperimentinės muzikos ir metalkoro (angl. metalcore). Taip sakant, Mario žaidžia visiškai atviromis kortomis. Jei tai klausytojų neįtikina, „Audio Note“ ekspoziciją kartkarčiais aplanko kanadietis Vincent’as Bélanger su violončele rankose. Kai Vincent’as virtuoziškai atlieka kūrinį, o jam už nugaros akomponuoja „Audio Note“ garso technika, sunku nesižavėti: kartais net sutrinku spėdamas, kurie čia garsai skamba gyvai, o kurie iš garso kolonėlių. Kaip visada, „Audio Note“ perklausų kambarį galima vertinti kaip minimumą dekoracijų, maksimumą muzikos. Beje, kaskart pasitaikius progai pabrėžiu, kad britų bendrovei „Audio Note“ dalis produkcijos konstruojama ir gaminama Lietuvoje.

Tiesa, „X-Fi Show 2018“ parodoje buvo gan daug meniškai įrengtų ekspozicijų, man ypač patiko molbertai, naudojami kaip akustinių plokščių laikikliai ar interjero detalės. Gal tik man pasirodė, kad tie, kas daug dėmesio skyrė puošybai, primiršo garsą. Šioje parodoje netrūko ir egzotikos, vargiai derančios su muzikos atkūrimu. Kelių vietinių agentų užklausus, kodėl pasirinko tokį keistą asortimentą, jie atsakė labai paprastai: prekiaujant tuo pačiu 30, 40 ar dar daugiau metų, kartais norisi, ypač parodose, pasilinksminti ir patriukšmauti, kad nebūtų taip nuobodu. Ypač, kai atsiranda „specialistų“, rimtai žiūrinčių į jų pokštus.

Na, o desertui palikau šios parodos gardumėlį „Avantgarde Acoustic“. Mane labai nustebino ir nudžiugino vokiškos garso technikos gamintojas. Juolab kad daugiau nei prieš dešimtmetį į Lietuvą atvežtos garso kolonėlės „Avantgarde“ sulaukė daug kritikos (vienas toks entuziastas gerokai pridergė su šiuo prekės ženklu). Kad ir kaip ten būtų, nauji „Avantgarde Acoustic“ atrodo dar įspūdingiau ir skamba dar geriau.

Kažką buvau užsiminęs apie lietuviškus pėdsakus Nyderlanduose vykusioje didžiausioje regione garso technikos parodoje „X-Fi Premium Audio Show 2018“. Na taip, aš ten susipažinau su bendrovės „Avantgarde Acoustic“ pardavimo vadovų Europoje ir arabų šalyse Peteriu Gabrieliu (nepainiokite su garsiuoju muzikantu) bei jo mergina, kilusia iš mano gimtojo Kauno.

O lia lia! Iki kito susitikimo!

„Tobian Sound Systems Monitor 15HC“

„Avantgarde Acoustic“

„Audio Note“

„Audio Solutions“ ir „Vitus Audio“

„Avantgarde XA PRE“, „Audio Note CDT5“ ir „DAC 5 Signature“

Turtinga „Luxman“ kolekcija

„Spatial Audio M4“

„Spatial Audio M3“

„Audio Solutions Figaro“

„Reed“

Su Peteriu Gabrieliu ir „Avantgarde Acoustic TRIO“

 

 

 

 

One Comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 45 posts in Apžvalgos category
Recommended for you
Muzika, mokslas ir kodas „IFA2018GPC“

Netolimos praeities prisiminimai. 2018-ųjų balandžio dvidešimt kažkelinta. Vėlyvas vakaras, o gal jau po vidurnakčio. Nuo...