Ar galima nutapyti garsą?

Vieniems garso atkūrimo technika yra meno kūriniai, kitiems – paprasčiausi instrumentai tikslui pasiekti. Vieni renka muzikos įrašus, nes dievina muziką, kiti gi siekia sukaupti kuo didesnę kolekciją.

Visas namų garso sistemas (Stereo, Hi-Fi, High End) priskiriu prie šiuolaikinio meno audiovizualinių instaliacijų kategorijos. Apskritai meninės instaliacijos sąvoka labai plati. Bet kokia akustinių kolonėlių pora, stiprintuvas, vienas ar keli garso šaltiniai ir jungiamieji kabeliai man yra toks pats menas kaip galerijoje eksponuojama kompozicija iš įvairiausių formų, spalvų ir medžiagų detalių.

Įrašų perklausas naudojant namų garso sistemą vadinu performansu. Ir apskritai viskas, kas susiję su muzika, vienokia ar kitokia forma yra menas. Skiriasi tik žmogaus požiūris ir poreikiai. Vienus pašėlusiai traukia viskas, kas šiuolaikiška, kitiems prie širdies klasika. Vieni mėgaujasi moderniomis formomis, kiti žavisi ramiomis linijomis. Tačiau yra ir tokių, kurie nesupranta meno paskirties, pavyzdžiui, paveiksle mato tik dažus ir drobę, o garso technika jiems tėra detalės ir techniniai duomenys.

Pasiteiravęs nuosaikiųjų apie mėgstamus tapytojus, išgirsi tik tokius klasikus kaip Botičelis, Mikelandželas ar Leonardas da Vinčis. Na, gal dar paminės Vincentą van Gogą, Pablą Pikasą ar Klodą Monė. Tačiau pastarųjų kūrinius pavadins šiuolaikine tapyba, kažkokia ten teplione. Tai kur riba tarp klasikos ir modernaus meno? Edvardo Munko (Edvard Munch) paveikslas „Klyksmas“ (The Scream) nutapytas 1893 metais. Impresionizmo pradininko Klodo Monė šedevrai dar ankstyvesni, pavyzdžiui, „Įspūdis, saulėtekis“ (Impression, Sunrise) datuojamas 1872-aisiais. Ar tai ne meno klasika?

Dar norėčiau paminėti amerikietį Žaną Mišelį Baskiją ir jo stogą raunančius darbus. Beje, prieš metus vienas šio vyruko paveikslas buvo parduotas už beveik 60 mln. JAV dolerių.

Kas išties domisi menu, jį myli ir supranta, tas vienodai pagarbiai vertina tiek, tarkim, ruso Iljos Repino, tiek vokiečių ekspresionisto Ernsto Liudvigo Kirchnerio kūrinius.

Grįžtu prie garso atkūrimo technikos rinkos. Esu tvirtai įsitikinęs, kad šiuolaikiškos technologijos ne tik konkuruoja su klasikinėmis, bet ir jas papildo. Skirtingi žmonės, skirtingi poreikiai ir patirtis, noras išbandyti kažką naujo. Tai lemia didžiulį garso atkūrimo įrangos asortimentą ir pasiūlą. Labai keista girdėti, kai vieni šaiposi, dantis kaišioja kalbėdami apie šiuolaikines garso kolonėles, kiti – apie senove dvelkiančius lempinius stiprintuvus ar vinilo plokštelių grotuvus. Man itin nejauku būna skaityti kai kurių garso specialistų žodžius: „šios kolonėlės sukonstruotos ne pagal mokslą“, „šie stiprintuvai ir CD grotuvai atkuria tik triukšmus“, „vinilinės plokštelės tinka tik guzikams gaminti“ ir t. t. Taip ir knieti paklausti: kodėl jūs taip nekenčiate garso technikos, o jei nekenčiate, tai kam apie ją tiek kalbate? Ir baikite pagaliau vartoti tas savo idiotiškas klišes: „buitinis garsas“ ir „buitinė garso technika“. Buitinė technika skirta buičiai palengvinti. Namų garso technika pritaikyta namų pramogoms. Muzikos klausymas taip pat yra pramoga, o ne darbas. Profesionali garso technika skirta darbui, o ne pasilinksminimams. Visi kiti profesionalūs instrumentai taip pat sukurti darbui.

„Lyravox KARL“

Kol kas daug teksto ir nė vienos iliustracijos. Šįsyk nusprendžiau jums pristatyti naujas vokiečių bendrovės „Lyravox“ garso kolonėles, tinkamas šiuolaikiniam minimalistiniam ar industrinio tipo interjerui. Du nauji „Lyravox“ modeliai KARL ir KARLOTTA yra puikus modernaus ir funkcionalaus meno pavyzdys. Šias kolonėles galima vertinti ir kaip meninę garso technikos instaliaciją. Juolab kad norint kokybiškai klausytis muzikos, užtenka interneto arba Bluetooth ryšio, prieigos prie namų tinklo, TIDAL paskyros arba k. t.

KARL ir KARLOTTA yra aktyvios (aktyvinės) garso kolonėlės su korpusuose integruotais garso stiprintuvais, SAK (skaitmeninis analoginis keitiklis, angl. DAC), tinklo grotuvu ir visomis įvestimis, kokių tik gali prireikti. Valdyti skirta speciali išmaniųjų telefonų bei planšečių programėlė ir nuotolinio valdymo pultelis su skystųjų kristalų ekranu. Kitaip tariant, tai – visiškai savarankiška stereosistema.

Abiejuose „Lyravox“ modeliuose naudojami keraminiai garsiakalbiai „Accuton® Cell®“ ir garso stiprintuvai „Pascal®“, po vieną kiekvienam garsiakalbiui. Didžiosios kolonėlės KARL turi 8 stiprintuvus, mažesnės – 6. Neįprastos konstrukcijos „Lyravox“ gaminiai išsiskiria ne tik šiuolaikiniu dizainu, bet ir neįprasta konstrukcija.

Kol kas telieka laukti, kada atsiras proga išgirsti šiuos modernios išvaizdos garso atkūrimo įrenginius.

Du nauji „Lyravox“ modeliai KARL ir KARLOTTA

KARL ir KARLOTTA garso kolonėlių galinės dalis

 

 

There are no comments yet

Why not be the first

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

More 33 posts in Naujienos category
Recommended for you
Cambridge Audio EDGE NQ

Labai geras tinklo grotuvas – Cambridge Audio EDGE NQ. Išties geras, juolab kad kokybiškų tokio...